• Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

النجمة التونسية دارين حداد تكتب عن شخصية مايا فى فيلم الفيل الأزرق

 


في البداية و بصراحة انا محضوضة جداً اني امثل و لثاني مرة شخصية من رواية الكاتب الراقي ( كاتب القرن في زمن الجهل ) احمد مراد .. دور مايا بالنسبة لي كان صعب جداً عشان كنت خايفة منو أوي ، انا خرجت مل الجروب مرتين عشان بستحي اقرأ كومنتاتكو .. هي بالظحكني بس في نفس الوقت بتخوفني ...إغراء ،إغراء ،إغراء !!!!..حسستوني اني حعمل جريمة موش دور:)) 
مايا بعشق دورها عشان هي انسانة روحها الي في قلب مايا قبل "شكلها وجسمها".. احمد مراد اتفنن في وصفها على الورق بكل مغرياتها .. بس في الحقيقة كان بيتفنن في أداءها الراقي الي في خيالو و بالفعل كان الأداء زي الخيال بس بأسلوب حضاري .. 
و عشان تشتغل بحب و من البك لازم كل الي الحواليك حابين هما بيعملو اييه .. 
حبيت دوري واحترمت شغلي اكتر لما شفت كريم عبد العزيز بيحب شغلوو إد إيه ونصايحو واهتمامو كصديق و كزميل قمة في التواضع والاحترام والإنسانية مع الصغير قبل الكبير .. نجم محترف بكل معنا الكلمة.. 

مراوان حامد من الناس الي مش موجود منها اثنين بيحسسني اني بمثل في فيلم عالمي للحضة كدا بتحس انو الإنسان مش بسنو و .. بدماغه جواها إيه ..تقدر تعمل إيه ..واخلاقو العالية المتواضعة.. 
احب اشكر كل الممثلين كلهم بدون استثناء ...أستاذ صفي الطيب والصعب في نفس الوقت silence ،مدير التصوير مرسي وكل مساعديه المحترمين جداً ،ناهد حبيبت قلبي على طول بالها وذوقها في لبسنا وكل تفاصيلها على" what's up " جو وسماح الي اتفننو في شعري ومنضري وريحو نفسيتي كل ما بشوفهم حواليا ..ناس محترفة جداً و أحلى حاجة شدت انتباهي انو كلهم ايد واحدة وروح واحدة في عمل واحد.. 
فادي ،وليد ..كل الإنتاج كلهم ناس محترمة جداً وسعيدة بتعاملي معاهم ..
بصراحة مش عايزة أنسى حد فيهم علشان المستوى كان عالي يفرض احترامو من كل النواحي..
...في قلب دارين حداد في حبيب و زوج بحترمو وبموت فيه هو سبب سعادتي في حياتي الشخصية والعملية..
شكرًا لكل حبايب مايا وكل حبايب الفيل الأزرق (رواية و فيلم ) . 
انا أسفة على الخط المتواضع و 100% غلط بس حساه من قلبي ودا المهم .

 


 

 

طريقة العرض :